- Bara hår (och lite till)

torsdag 23 april 2015

Mina nya locktång

För ett tag sedan hade vi en säljtävling på jobbet. Den här gången skulle vi sälja ett visst antal Amika produkter för att få välja ett valfritt värmeverktyg. Jag valde en Tourmaline curler. Jag använder nästan aldrig locktång, varken på jobbet eller på mitt egna hår. Men man ska vidga sina vyerna säger dom..

Den här locktången har som ni ser ingen traditionell klämma, utan kommer istället med en värmeskyddande handske så man lätt kan vira håret runt utan att bränna sig. Mycket bra att ha. Jag tänkte vara macho först och inte använda handsken för att "spara tid". En grillad tumme och en fingertopp eller två senare åkte den på, med glädje.

Före Tourmaline.

Efter 

(obs! Jag hann byta om mellan bilderna)

Så vad tyckte jag? 
Jag tycker om den! Den blir varm lika snabbt som en plattång och håret blir lika frizzfritt och blankt som när man använder en plattång. Dock tog jag ganska tjocka passeér för att få större lockar så om man vill kan man få betydligt mindre lockar eftersom den bara är 18 mm bred längst ut i toppen (25 mm längst in). Smidig när man har handsken på, utan totalt livsfarlig,  Ett stort plus är volymen man får utav den jämfört med en plattång. Det gillade jag allra mest. Det var dessutom busenkelt att få en mer vågig lock istället för en traditionell. Vi får väl se vilken som kommer gå varmast här hemma nu.. Plattången eller locktången?! 

Mina minnen från en gammal locktång är den enorma tiden det tog och hur otympligt det var.. Men dagens teknologi går framåt mina vänner..


1 kommentar:

  1. MGM Resorts to begin closing its MGM Resorts properties in - Dr. Maryland
    MGM Resorts 포천 출장샵 International is to open its MGM 여주 출장샵 properties in Las Vegas in 속초 출장샵 April, 울산광역 출장샵 with MGM 군산 출장샵 Resorts International's MGM

    SvaraRadera