- Bara hår (och lite till)

lördag 7 mars 2015

Balayage

Har fått leka lite med Cornelias hår idag. Mina systrar får alltid vara ställa upp som offer när jag får en vision. Idag var jag sugen på att göra en balayage. Det är en frihandsteknik som ger dig så mycket möjligheter. Balayage är smoki´n hot just nu. Alla gör den, alla vill ha den!

Min syster hade en jätte gammal ombre som hon färgat över själv hemma för kanske 3 månader sedan. I sig själv är hon blond. Som vanligt kom jag på mitt i bottenfärg appliceringen att vi måste ta en förebild. Ursäktar det.


Vi började med att jämna ut färgen så valde en färg som var ganska nära den hon redan hade, för att få bort dom blekta topparna och utväxten.

Sedan kom vi till det roliga, BALAYAGEN!! Så här såg det ut när jag hade applicerat färdigt.

Jag ville bara ha en solkysst känsla så lät inte blekningen sitta så fruktansvärt länge. När sidorna var klara, kanske 15 min eller så. Med 6%  väteperoxid (3% bak)

Såhär snygg blev hon tillslut





Dom säger att vi är lika, jag är väl beredd att hålla med med tanke på hur vacker hon är! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar